آخرین مطالب وبلاگ

بازاریابی در فروشگاه های آنلاین

ترفندهای روانشناسانه بازاریابی که فروشنده ها به کار می گیرند تا چه اندازه در جذب مشتری ها و ترغیب آن ها برای خرید کردن موثر است؟ همه ما می دانیم که فروشنده های حرفه ای و موفق ترفندها و روش های منحصر به فردی برای جلب و جذب نظر مشتری دارند.

این بدان معناست که در کارزار خرید و فروش حضوری علاوه بر دکور و چیدمان فروشگاه نحوه برخورد و ترفندهای فروشندگان هم در جلب نظر مشتری اهمیت فراوانی دارد. اما زمانی که شما یک کسب و کار فروش آنلاین دارید، به صورت مستقیم به مشتری دسترسی ندارید و از ترفند دکور و چیدمان فروشگاه هم نمی توانید استفاده کنید برای جذب مشتری از چه روش هایی می توانید استفاده کنید؟

ادامه مطلب …

فروش بهتر

چند راهنمایی برای رسیدن به یک پیشنهاد فروش منحصر به ‌فرد:

  • پیشنهادهای برتر منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند:

    مشخصه یا مزیتی را که می‌خواهید با طرح فروش منحصربه‌فرد خودتان تبلیغ کنید، نباید حتما خاص محصول‌ شما باشد؛ ولی باید این‌طور به نظر برسد. مثلا اگر خیاط هستید، شستن و اتوکشیدن را ویژگی منحصربه‌فرد خودتان بکنید. شاید خیاط‌های دیگر هم این‌ کارها را بکنند؛ ولی اگر در تبلیغات‌شان به آن اشاره نکنند، این کار منحصر به شما خواهد شد.

ادامه مطلب …

مشتری مدار

خیلی از شرکت‌ها، شعار مشتری‌مداری می‌دهند، ولی در عمل، فاصله زیادی با این شعار دارند. فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن، 10 استراتژی زیر را برای تبدیل شدن به یک شرکت مشتری‌مدار واقعی، توصیه می‌کند: ادامه مطلب …

مراحل تبلیغات

مراحل رشد و تکامل دانش تبلیغات

  • دوره زمانی: تا قرن ۱۵
    ویژگی:
    فعالیت‌های پراکنده؛ بیشتر آگهی‌ها به شکل ترسیم اشکال و نقوش؛ بی‌سوادی در سطح گسترده؛ عدم ارتباط و…
  • دوره زمانی: از قرن ۱۵ تا سال ۱۸۴۰
    ویژگی:
    اختراع چاپ و کهکشان گوتنبرگ؛ پیشرفت امور بازرگانی؛ آگهی‌های نوشتاری؛ فراگیری؛ امکان توزیع آگهی‌ها و چاپ بیشتر آن‌ها.

ادامه مطلب …

مکالمه با مشتری
  • همیشه سعی کنید طوری نیازهای مشتری را برطرف کنید که در پایان مکالمه، جمله‌ی “خب، خیلی ممنونم. من دیگر مشکلی ندارم” را از زبانش بشنوید.
برای مثال می‌توانید مکالمه خود با مشتری را به شکل زیر به پایان ببرید:
  • بسیار عالی. خیلی خوشحالم که توانستم مشکل شما را برطرف کنم. اگر مشکل دیگری وجود دارد خوشحال می‌شوم که به شما کمک کنم.
  • شاید باورتان نشود، اما بسیاری از مشتریان تا قبل از اینکه در مورد مشکلات دیگر از آن‌ها سوال نشود، پرسش خود را مطرح نمی‌کنند. عبارت “خوشحالم می‌شوم به شما کمک کنم” باعث می‌شود مشتری احساس بدی بابت سوال‌های خود نداشته باشند.