آخرین مطالب وبلاگ

Online Marketing

* بازاریابی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی عبارت است از استفاده از بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات و برقراری ارتباط با مشتریان بالفعل و بالقوه شرکت

√ مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

  1. وب سایت اختصاصی شرکت، برند و محصول
  2. تبلیغات جستجویی (تبلیغ در صفحه نتایج موتورهای جستجو، مثل گوگل)
  3. تبلیغات نمایشی در وب‌ سایت‌های دیگر
  4. افزایش رتبه شرکت در موتورهای جستجو
  5. بازاریابی ایمیلی
  6. صفحات اختصاصی شرکت، برند و محصول در شبکه‌های اجتماعی مختلف (اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک و غیره)
  7. تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  8. فالو کردن مشتریان اصلی در شبکه‌های اجتماعی و برقراری ارتباط با آنها در این شبکه‌ها
  9. برگزاری برنامه‌های شرکت مثل مراسم‌های قرعه‌کشی، معرفی محصول جدید و غیره به صورت زنده (لایو) در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  10. تولید محتواهای مرتبط با برند و محصول و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی
  11. تولید یا حمایت مالی از تولید محتواهای مورد علاقه مشتریان هدف (مثل کلیپ‌های طنز، آموزشی، خبری و غیره) و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی
  12. برگزاری مسابقات و چالش‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی
  13. ترند هشتگ‌های اختصاصی برای شرکت، برند و محصول در شبکه‌های اجتماعی
  14. طراحی و انتشار ایموجی‌های اختصاصی شرکت، برند و محصول در شبکه‌های اجتماعی
  15. همکاری تبلیغاتی با اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی
  16. وبلاگ اختصاصی شرکت، برند و محصول
  17. تبلیغ در وبلاگ‌های مربوط به شرکت، برند و محصول
  18. یادداشت‌نویسی در وبلاگ‌های مرتبط با شرکت، برند و محصول
  19. تبلیغ در اتاق‌های چت و انجمن‌های اینترنتی
  20. راه‌اندازی شبکه اینترنتی و اجتماعی طرفداران شرکت، برند و محصول
  21. تبلیغ در وب‌ سایت‌های فروش اینترنتی
  22. پرداخت هزینه به وب سایت‌های فروش اینترنتی برای قراردادن برند و محصول شرکت در رده‌های بالای فهرست محصولات
  23. کامنت نویسی در وب‌ سایت‌های فروش اینترنتی
بازاریابی در فروشگاه های آنلاین

ترفندهای روانشناسانه بازاریابی که فروشنده ها به کار می گیرند تا چه اندازه در جذب مشتری ها و ترغیب آن ها برای خرید کردن موثر است؟ همه ما می دانیم که فروشنده های حرفه ای و موفق ترفندها و روش های منحصر به فردی برای جلب و جذب نظر مشتری دارند.

این بدان معناست که در کارزار خرید و فروش حضوری علاوه بر دکور و چیدمان فروشگاه نحوه برخورد و ترفندهای فروشندگان هم در جلب نظر مشتری اهمیت فراوانی دارد. اما زمانی که شما یک کسب و کار فروش آنلاین دارید، به صورت مستقیم به مشتری دسترسی ندارید و از ترفند دکور و چیدمان فروشگاه هم نمی توانید استفاده کنید برای جذب مشتری از چه روش هایی می توانید استفاده کنید؟

ادامه مطلب …

فروش خوب

چند راهنمایی برای رسیدن به یک پیشنهاد فروش منحصر به ‌فرد:

  • پیشنهادهای برتر منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند:

    مشخصه یا مزیتی را که می‌خواهید با طرح فروش منحصربه‌فرد خودتان تبلیغ کنید، نباید حتما خاص محصول‌ شما باشد؛ ولی باید این‌طور به نظر برسد. مثلا اگر خیاط هستید، شستن و اتوکشیدن را ویژگی منحصربه‌فرد خودتان بکنید. شاید خیاط‌های دیگر هم این‌ کارها را بکنند؛ ولی اگر در تبلیغات‌شان به آن اشاره نکنند، این کار منحصر به شما خواهد شد.

ادامه مطلب …

مشتری مدار

خیلی از شرکت‌ها، شعار مشتری‌مداری می‌دهند، ولی در عمل، فاصله زیادی با این شعار دارند. فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن، 10 استراتژی زیر را برای تبدیل شدن به یک شرکت مشتری‌مدار واقعی، توصیه می‌کند: ادامه مطلب …

مراحل تبلیغات

مراحل رشد و تکامل دانش تبلیغات

  • دوره زمانی: تا قرن ۱۵
    ویژگی:
    فعالیت‌های پراکنده؛ بیشتر آگهی‌ها به شکل ترسیم اشکال و نقوش؛ بی‌سوادی در سطح گسترده؛ عدم ارتباط و…
  • دوره زمانی: از قرن ۱۵ تا سال ۱۸۴۰
    ویژگی:
    اختراع چاپ و کهکشان گوتنبرگ؛ پیشرفت امور بازرگانی؛ آگهی‌های نوشتاری؛ فراگیری؛ امکان توزیع آگهی‌ها و چاپ بیشتر آن‌ها.

ادامه مطلب …