آخرین مطالب وبلاگ

انتخاب مناسب کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که صاحبان وب سایت‎ها باید انجام دهند. در واقع این کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که یک کاربر در موتور جستجو وارد می‌نماید و مطلب مورد نیازش را می‌یابد. اگر به عنوان یک وبمستر کلمات کلیدی هوشمندانه و مفیدی را برای وب سایتتان انتخاب کرده باشید این شانس را خواهید داشت که مورد انتخاب طیف وسیعی از کاربران قرار بگیرید. هر چند که قرار گرفتن در نتایج اولیه موتورهای جستجو نیازمند انجام اقدامات گوناگونی جهت بهینه سازی وب سایت و در عین حال تلاش پیوسته است، اما انتخاب و استفاده درست از کلمات کلیدی یکی از فاکتورهای سئو بحساب می‌آید.
بطور کلی کلمات کلیدی را می‌توان به دو دسته مهم تقسیم نمود:
۱. کلمات کلیدی مرتبط با برند (Branding Keywords): این واژه‌های کلیدی شامل نام شرکت، نشانی، نمایندگی‌ها، محصولات انحصاری و هرچیزی که مرتبط با یک برند است.
۲. کلمات کلیدی عمومی یا غیر مرتبط با برند (non Branding Keywords): این دسته از واژگان کلیدی شامل محصولات و خدماتی است که تمامی شرکت‌ها آن را ارائه می‌کنند و مختص به شرکت خاصی نیست.

تفکر غلط در مورد کلمات کلیدی
انتخاب نامناسب یک کلمه می‌تواند به برند و کسب و کارتان ضربه سختی وارد کند. به عنوان مثال اگر شما رتبه اول در کلمه کلیدی کفش را داشته باشید اما در سایتتان کالا یا محتوایی در مورد کفش نداشته باشید، مطمئناً بازدیدکنندگان با یک تجربه تلخ سایت یا فروشگاه اینترنتی شما را ترک می‌کنند و آنچه را که می‌خواهند، از یک سایت دیگر خریداری می‌کنند. بنابراین، پیش از انتخاب کلمه کلیدی مورد نظر پیرامون آن تحقیق و اهداف خود را تعیین کنید و ببینید که آیا کلمه ای که انتخاب کرده‌اید، هم‌سو با خدمات و محصولات شما هست یا خیر؟

ادامه مطلب …